در کل این مسئله را در نظر داشته باشید که هیچ راه سریع و آسانی برای نقاشی ساختمان نیست. نقاشی ساختمان نیازمند حوصله و دقت فراوان است. همچنین اندکی سلیقه و مهارت نتیجه کار را عالی میکند. دو روش برای اطمینان از این که نقاشی ساختمان شما یک موفقیت است: آماده سازی سطوح پیش از شروع کار و زمان کافی برای خشک شدن رنگ تا شروع دست بعدی. در مطالب پیش رو نقاشی دیوار ساختمان به صورت مرحله به مرحله برای شما گفته شده است.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

مرحله 1 : تهیه ابزار مورد نیاز

انتخاب و تهیه ابزارهای مناسب برای نقاشی دیوار ساختمان اولین مرحله است. ابزارهای مناسب مهم هستند. برای این منظور میتوان از غلطک و قلم مو مناسب و با کیفیت استفاده کرد. همچنین بهتر است که از رنگ مرغوب برای نقاشی ساختمان استفاده کنید.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

مرحله ۲ : آماده‌سازی سطوح دیوار

آماده‌سازی دیوار منزل پیش از نقاشی ساختمان همیشه برای یک نقاشی موفق بسیار مهم است. مرحله آماده سازی با تمیز کردن سطوح از گرد و خاک آغاز میشود. اغلب دیوارها با استفاده از اسفنج و آب‌گرم شسته می‌شوند. اگر کپک در کار است، باید آن را به طور کامل حذف کنید. آستر کار نیز بسیار ضروری است؛ اگر رنگ تیره‌تر را نقاشی میکنید، از یک پرایمر پایه عمیق استفاده کنید.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

مرحله ۳ : چسب زدن لبه های کار

 تمیز کاری لبه هایی که نیاز به رنگ ندارند. لبه ایی که نیاز به نقاشی و رنگ ندارند را با استفاده از چسب کاذی کامل بپوشانید تا رنگ این لبه ها را خراب نکنند. به عنوان مثال لبه های پنجره. همچنین پیش از شروع کار لازم است کلید و پریزها را دربیاورید.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

مرحله ۴ : آغشته کردن غلطک به رنگ

میزان از رنگ سفیدی که خریده اید را در سینی مخصوص غلطک ریخته و در صورت لزوم رنگ مورد علاقه را به آن اضافه کنید. برای این منظور میتوان از رنگ لاجورد یا زرد و حتی قرمز استفاده کنید. برای اینکه بعداً رنگ یکنواختی را در کل خانه بدست آورید پیش از اضافه کردن پودر رنگ مقدار آن را دقیق اندازه گیری کنید. بهد از هم زدن و بدست آمدن محلولی یکنواخت غلطک را به رنگ آغشته کنید. دقت کنید که تمام غلطک باید به رنگ آغشته شود.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

مرحله ۵ : شروع رنگ آمیزی

مقداری از رنگ اضافی غلطک را بگیرید و سپس با فشار آرام آن را به سطح دیوار بکشید. توجه داشته باشید در صورتی که فشار زیادی وارد کنید رنگ از سطوح چکه میکند. در این حالت رنگ به روی زمین میریزد و پاک کردن آن نیز سخت است. همچنین در صورتیکه میزان رنگ زیاد باشد. رنگ از دیوار شره میکند که تمیز کردن آن کار سختی است. دقت کنید که هربار که غلطک را به رنگ آغشته کردید ابتدا به سطوحی بزنید که پیش از آن رنگ نشده است. به این ترتیب ضخامت رنگ حفظ میشود و در نتیجه کل کار یکنواخت خواهد شد. حفظ یکنواختی در نقاشی ساختمان بسیار مهم است.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

مرحله 6 :  اصلاح سطوح رنگ شده

بگذارید رنگ خشک شودسپس یکدست دیگر رنگ بزنید و بگذارید دوباره خشک شود. این روند را تا جایی ادامه دهید که به رنگ مطلوب برسید. معمولاً برای نقاشی ساختمان با رنگ روغن این روند را 3 بار و برای نقاشی ساختمان با رنگ اکرلیک این روند را 5 بار تکرار میکنند.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان