یکی از مهم ترین مبحث هایی که در زمینه طراحی داخلی هتل همیشه مطرح می باشد این است که چگونه با استفاده از یک طرح و دکوراسیون می توان محیط هتل را برای استفاده کنندگان که هر کدام دارای سلایق خاص خود هستند تبدیل به محیطی دلخواه آنان نمود. باید تک تک قدم هایی که در زمینه دکوراسیون داخلی هتل برداشته می شود با محوریت موضوع ایجاد آرامش و رفاه برای ساکنین آن باشد و همچنین به این موضوع نیز باید دقت داشت که علاوه بر بالا بردن کیفیت با استفاده از طراحی لابی مدرن بتوان سبک و سیاقی جدید و منحصر به فرد را به معرض تماشا گذاشت.قدم اول و شاید مهمترین بخش طراحی این نوع مراکز بی شک بخش لابی و یا همان ورودی ساختمان است.

 

طراحی لابی هتل

 

بسیاری از افراد با دیدن لابی یک هتل است که تصمیم می گیرند در انجا اقامت داشته باشند یا نه. همچنین لابی یک هتل می تواند معرف خوبی برای آن باشد و می تواند میزان مدرن بودن و پیشرفته تر بودن انرا نشان دهد. به همین دلیل معمولا در مبحث دکوراسیون داخلی هتل بسیار به این بخش یعنی لابی توجه می شود و اینجا است که هنر یک شرکت طراح باید نمایان شود و هر انچه که می تواند ذوق و سلیقه و ابتکار به خرج دهد تا طرحی منحصر به فرد و خاص را خلق کند.معمولا استفاده کفپوش سرامیک و یا سنگ طبیعی و همچنین استفاده از مبلمان های بسیار لوکس و خاص و همچنین استفاده از لوستر های بزرگ و شیک و نورپردازی ساختمان و همچنین ایجاد فضاهایی با دکوراسیون و طراحی های منحصر به فرد در این بخش می تواند برای هر بیننده ای جلب توجه نماید .دکوراسیون تجاری شیک و منحصر به فردی را برای هتل های شما می توانیم خلق کنیم.

همچنین وجود بخشی جهت پذیرایی از میهمانان مانند دکوراسیون داخلی رستوران در بخش لابی بسیار حائز اهمیت بوده و تقریبا می توان گفت که یکی از مهم ترین بخش های لابی به شمار می رود.قرار دادن یک تلویزیون با ابعاد مناسب و استفاده از مبلمانی مناسب و مدرن می تواند برای این قسمت ایده ای مناسب باشد.

نکته ای مهم که باید در هنگام طراحی داخلی برای هتل به آن دقت کنید این است که یک مسافر زمانی که به هتل می آید نمی خواهد با همان فضای روزمرگی منزل خود روبرو شود و باید سعی کنید در عین حال اینکه تمام تلاش خود را در جهت بالا بردن آرامش مسافرین انجام می دهید از طرح های متفاوت و مدرن و منحصر به فرد استفاده کنید تا برای مسافرین نیز تازگی و جذابیت خاص خود را به همراه داشته باشد.از حمام ها و سرویس های بهداشتی گرفته تا سالن های رستوران ها همه و همه باید به صورتی کاملا متمایز از حالت هایی که یک مسافر ممکن است دیده باشد طراحی و ایجاد شوند. تنها در این صورت است که می توانید امیدوار باشید که مسافرین از میان دیگر برندها و هتل های رقیب هتل شما را به عنوان محل اقامت چند روزه خود برگزینند.قطعا در یک هتل ما برای دکوراسیون آشپزخانه ان نیز از طرح ها منحصر به فرد و مدرن استفاده خواهیم کرد.

 

کانتر یا پیشخوان چوبی

 

گروه ساختمانی سیمرغ با دارا بودن کادری مجرب و حرفه ای در این زمینه می تواند با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و همچنین با به کار بردن آخرین متدهای علم طراحی و دکوراسیون داخلی برای شما محیطی بسیار خاطره انگیز و منحصر به فرد را خلق نماید.در مبحث دکوراسیون داخلی هتل ما می توانیم برای شما محیطی اعجاب انگیز و بسیار خاص را طراحی نماییم بطوریکه نمونه ان را تا کنون در هیچ پروژه مشابه داخلی و خارجی ملاحضه نکرده باشید. هنر اصلی آرک مایان در واقع در خلق طرح هایی نو و منحصر به فرد است و نه کپی برداری و الگو برداری از سایر طرح های داخلی و خارجی.

یکی از مهمترین کارهایی که این روزها شاهد هستیم در هتل های مدرن سراسر جهان برای ایجاد آرامش بیشتر مسافرین انجام می شود وجود یک تراس بزرگ برای هر اتاق و استفاده از لوازم چوبی و سنگی تزیینی در اتاق مسافرین است .در کل می توان اینگونه عنوان کرد که اگر بتوانید محیطی را ایجاد نمایید تا به مسافر آرامش خاطر دهد قطعا در این کار موفق بوده اید. به همین منظور نیاز است تا حتما در این زمینه با استفاده از علم روانشانسی رنگ ها و همچنین با استفاده از علم فنگ شویی بتوانید چیدمانی صحیح را رقم بزنید. آرک مایان با دارا بودن کادری حرفه ای در این زمینه علاوه بر خلق دکوری مدرن می تواند با چیدمانی صحیح و با استفاده از رنگ بندی مناسب در نهایت همان محیط مورد نظر را برایتان خلق نماید.دکوراسیون اتاق خواب در هتل بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید برای آن طرحی خاص در نظر گرفته شود.

مبحث دکوراسیون داخلی هتل همزمان که باید مدرن و پیشرفته باشد در کنار آن و به موازتش باید دارای ترکیبی آرامش بخش و منطبق با علم فنگ شویی انجام شود. باید دقت داشت که هدف اصلی رسیدن ایجاد حالت آرامش و راحتی برای مسافرین است و با توجه به محوریت بودن این موضوع باید سایر کارهایی که برای طراحی و دکوراسیون نیاز است انجام شود.

چیدمان لابی

 

طراحی داخلی  هتل شیک و کم هزینه‌

 

شغل مالک این آپارتمان در شهر پراگ، پایتخت کشور چک، در حوزه‌ی رسانه‌هاست، کسی که زندگی‌اش با خبر و فرهنگ عمومی پیوند خورده است. او این آپارتمان کوچک، دنج و زیبا را سال ۲۰۰۹ خرید و تا سال گذشته دستی به سر و گوشش نکشیده بود تا این‌که ناگهان تصمیم گرفت خانه‌اش را بازسازی کند. طراح داخلی ایتالیایی این آپارتمان مدیر شرکت طراحی داخلی استگ پد است خواست تا آپارتمان ۴۵ متری‌اش را دوباره از نو طراحی کند و زیاد هم هزینه نکند.

بیش‌ترین حجم کار به طراحی دکوراسیون داخلی مربوط می‌شد. در واقع به جزء بازسازی لوله‌کشی ساختمان و نوسازی سیم‌کشی آپارتمان کار دیگری در ساختمان انجام نشد. باقی کار شامل طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان می‌شد. برای تأمین مبلمان، به خصوص با هزینه‌ی پایین به دو شکل انجام شد؛ اول از همه طراح دکوراسیون داخلی به سراغ محصولات شرکت ایکئا رفت و بخشی از مبلمان خانه را از آن‌جا تأمین کرد. بخش دیگر طراحی دکوراسیون داخلی باید از مبلمان دست دوم حاصل می‌شد. به این ترتیب بسیاری از قطعات مبلمان خانه توسط طراح دکوراسیون داخلی از کهنه‌فروشی‌ها خریداری شد. ترکیب این دو باعث شد تا مبلمان خانه ظاهری شیک و مدرن پیدا کند.

کار مهم طراح دکوراسیون داخلی، انتخاب وسائلی با تنوع رنگی بالا بود. طراح دکوراسیون داخلی هتل از رنگ‌های زرد، آبی، سبز روشن، خاکستری تیره و مشکی استفاده کرد. به این ترتیب بی‌آن‌که هزینه‌ی زیادی صرف خرید مبلمان و وسائل جدید برای خانه شود، طراح دکوراسیون داخلی موفق شد تا حال و هوای آپارتمان را کاملاً تغییر دهد.